Publicystyka

„Dojrzewanie” (2025)

O „Dojrzewaniu” było głośno zanim jeszcze zostało udostępnione widzom, tak jakby Netflix dobrze wiedział co udało mu się zrealizować. Nie chciałbym bowiem prorokować z perspektywy połowy marca, ale wszystko wskazuje…

„Śleboda” (2024)

Według obiegowej opinii – typowy góral podhalański jest pazerny, głupi i nienawistny, a na dodatek w czasie II Wojny Światowej kolaborował z Niemcami. Trudno mi zgodzić się z tym krzywdzącym…

„Gladiator II” (2024)

Karol Marks zgodził się niegdyś z tezą Hegla, że „wszystkie wielkie wydarzenia i postacie historyczne powtarzają się niejako dwukrotnie”, jednocześnie dodając od siebie, że za pierwszym razem jako tragedia, a…

„WeCrashed” (2022)

Start-upy rzadko kiedy wychodzą z fazy „dojenia inwestorów” w etap samofinansującego się, „poważnego” biznesu. Niesione na skrzydłach ego swych twórców, mogą jednak niekiedy osiągnąć rozmiary niedostępne dla „normalnych”, zdrowych biznesów….

„Prosta sprawa” (2024)

Określenie <<polski „Reacher”>> można odczytywać jako krzywdzące (dla jednego lub dla drugiego tytułu), a także jako zbyt dalece idące uproszczenie, niemniej nic poradzę, że niezwykle trafnie i bez zbędnego pierdolenia…

„Douglas is Cancelled” (2024)

Obrazów kinowych i telewizyjnych, poruszających kwestię molestowania seksualnego w świecie mediów powstało już całkiem sporo. Wystarczy wspomnieć pierwszy sezon „The Morning Show” (2019); „Na cały głos” (2019) czy „Gorący temat” (2019)….